
Har du tappat eller glömt något i kollektivtrafiken?
Vi beklagar om du har glömt något på bussen, spårvagnen eller något av Västtrafiks alla andra färdmedel. Men lugn, du som reser i Göteborg, Mölndal och Partille kan enkelt söka borttappade saker som har tagits om hand och lämnats in till hittegodshanteringen.
Gör en förlustanmälan
För att enklast söka borttappade saker gör du en förlustanmälan genom att klicka på knappen ”sök borttappade saker här”. Fyll i anmälan så detaljerat som möjligt. När du fyllt i anmälan och skickat in den får du en bekräftelse på epost. Din anmälan bevakas sedan och kollas mot hittegods som kommer in. Om din borttappade sak kommer in får du ytterligare ett epostmeddelande.
Saknar du möjlighet att söka på webben är du varmt välkommen till vår hittegodsmottagning på Redbergsplatsen under våra öppettider.
OBS! Det tar alltid minst en dag för din borttappade egendom att komma in till hittegodsmottagningen.
Återlämning av hittegods
Återlämning av borttappade saker kan tidigast ske följande helgfria vardag.
Från och med den 20 juni 2022 sker utlämning på Ånäsvägen 12, Redbergsplatsen i Göteborg. Hit är det enkelt att åka kollektivt. Sök din resa till hållplats Redbergsplatsen i Västtrafiks reseplanerare.
För din säkerhet
Om det du glömt eller tappat bort kan betraktas som extra värdefullt, till exempel en dator eller en mobiltelefon, måste du vara beredd att visa upp ett bevis på att du äger föremålet. Till exempel ett kvitto eller ett serienummer.
Avgift
När du hämtar ditt upphittade gods tar vi ut en avgift.
20 kr för vantar, mössor, halsdukar, paraplyer och liknande.
50 kr för föremål som har ett större värde, såsom mobiltelefoner, datorer, etc.
Du betalar antingen med betalkort eller Swish.