Löften till resenärer efterlängtad resa för Nobina

Efterlängtat och välbehövligt. Det nya Nobina-programmet Resenärslöftet som lägger fokus på resenärerna är en nödvändig resa. Det menar både trafikchefer och operativa chefer i de utvalda pilotområdena.

I Lund, Vänersborg, Södertörn, Sörmland och centrala trafikledningen, CTL, inleds nu programmet Resenärslöftet, där fyra löften anger Nobinas resa mot att på ett ännu bättre sätt möta resenärernas behov. Resenärslöftena lyder: Du ska känna dig välkommen, trygg, få information som är betydelsefull för din resa, och alltid kunna lita på att du reser hållbart med oss. Programmet innefattar alla medarbetare, både före, under och efter resan. Det vill säga allt från CTL och service till förare och fordonsvård. 

De fyra pilotområdena har bland annat valts ut för sin storlek och för hur avtalen ser ut. I Lund är programmet välkommet: 

- Ett liknande arbete har redan legat i vår affärsplan, så vi var på gång. Tanken är att skapa igenkänning och en identitet gentemot våra resenärer. Så det känns väldigt roligt att i och med den här piloten ta nästa kliv, säger trafikchef Almir Emrovic i Lunds trafikområde. 

 "Vi behöver bli mer resenärsorienterade"

Själva driften har varit i fokus länge menar han: 

- Stannar en buss så är vi väldigt duktiga på att få hem den, det har vi aldrig missat, medan vi inte har haft lika stort fokus på resenärerna när tekniska fel inträffar. Vi behöver bli mer resenärsorienterade, släppa de hårda värdena och även ta tag i de mjuka, säger Almir Emrovic. 

Copyright Nobina 2021